Och så plötsligt...


... var hon där igen! Hej!

Av en ren slump (?) ramlade jag in på min gamla - inte så jätteuppdaterade - men ack så trevliga, blogg idag. Och det var ju lite kul att läsa mina egna små inlägg. Och jag sörjde lite över att det liksom plötsligt tog slut. Så jag gör ett nytt försök. Varför inte. Misstänker att mina gamla "trogna" läsare inte direkt bevakar bloggen längre... så det är väl inte så många som blir ledsna om jag ger upp igen :)

Hur som helst. Ikväll har jag jobbat. Fram tills nu. Var på ett snabbt litet möte på banken hos min rådgivare på eftermiddagen, så var ju tvungen att jobba igen mina timmar tänkte jag. Plus att jag har en jäkla massa på agendan just nu. Men det mesta är faktiskt bara kul. Men inte när jag lite förlorar kontrollen. Händer inte så ofta, men känslan gör mig väldigt nervös. Just nu är det dock under kontroll.

Åter till bankbesöket. Till min stora förfäran berättade min rådgivare att han ska byta kontor! What?! Jag som hyllat honom så, berättat för nästa varenda själ jag känner (speciellt en viss Helena...) om hur mycket jag avgudar (OK, lite överdrivet kanske, men jag vill att ni ska förstå grejen här va) honom och hans råd och allt det som får mig att känna mig fullständigt trygg ekonomiskt. Han är ju värsta aktieexperten och har sätt till så mina stackars besparade slantar inte försvunnit med krisen. Och nu överger han mig?! Och flyttar över mig till nån tjej som heter Sofia? Hon är säkert ung och oerfaren och kommer ge mig obegripliga råd... Ja, jag är skeptisk. Jag blev ju för guds skull Premiumkund bara för att få behålla honom som rådgivare. Buhu.

Nu undrar ni säkert varför jag inte kan ha honom som rådgivare på det nya kontoret... Det verkade inte aktuellt, han skulle bli nån höjdare och får tydligen vara med på intern-TV numera. "Det du", sa han. "Mmm, kul", sa jag.

Nu ska jag laga en sen middag och längta efter min mys-sambo som har föräldrarmöte ikväll. 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är kvar!

Har bloggkoll så varje uppdaterat inlägg dyker upp som ett brev på posten! =)

2010-09-17 @ 08:44:22
URL: http://malsaliv.blogspot.com
Postat av: H-lena

Jag har koll. Också på din ekonomi. :) Du får ge Sofia en chans. Hon kanske överraskar? Låt oss hoppas. :)

2010-09-17 @ 15:45:49
URL: http://hlena.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0