Nytt försök igen... och igen och igen...


Denna helg har jag varit gräsänka, och är det fortfarande typ nån timme. Sen kommer min älskling hem från Falun. För min del har helgen varit lugn och skön. Och trevlig: tjejmiddag i fredags och lång promenad på Djurgården med Helena igår och senare film-mys i Årsta. Idag har jag jobbat lite (suck...) och gjort en massa nytta; rensat alla förbannade pappar som legat och skräpat i lägenheten OCH klistrat in alla mina recept i receptboken OCH gått igenom maten i frysen och påbörjat en plan på vad som ska lagas i veckan för att bli av med allt så jag kan frosta av...

Men kanske det bästa av allt: Jag har powerwalkat! Idag med! Heja mig!

Det har verkligen gått riktigt dåligt med min planerade viktminskning. Jag kan inte vara disciplinerad för fem öre! Men, jag gör nu ett nytt försök. Och det är väl bara att fortsätta med det, att göra nya försök om och om igen... finns liksom inget som heter banga nu, för jag avskyr att befinna mig i min sladdriga och ohälsosamma kropp. Nu har det gått så långt att jag t o m tänker på det när jag strosar runt hemma i myskläder och när jag ligger ihopkrupen under täcket. Ja, usch. Och det jag tänker mest på är att jag ska leva i bikini två veckor om ca 2 månader. Ah, hemska tanke! Samtidigt som jag inte kommer banga resan till Jamaica bara för att jag har fått bilringar. Nä, det låter verkligen som en dålig idé. Så det är väl som sagt bara att börja om igen, och igen och igen och igen...

Denna kommande vecka ska jag testa powerwalk innan jobbet, och se om det kan funka. Jag återkommer med en rapport. (Och nu när jag har avslöjat min plan, som troligen kommer skita sig, här på bloggen, kanske oddsen att jag fixar det i alla fall ökar en liten gnutta...)   

Kommentarer
Postat av: H-lena

Heja heja! Glöm inte alla planer vi har framöver nu också. Kryssning, fjällvandring och varannan-vecka-handling. :) Och du, fungerar det inte att gå upp på morgonen får vi väl köra ringpool till varandra på morgonen och peppa. Jag kan också behöva ta mig upp tidigare. Hehe. Kram

2010-10-11 @ 09:13:47
URL: http://hlena.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Nejdå, denna gång ska det inte rinna ut i sanden. Tog faktiskt upp veckohandla-idén med B-A igår, och han var på! Så vi bokar gärna in typ varannan vecka om du fortf är på :)

2010-10-11 @ 19:10:01
Postat av: H-lena

Goodie, och jag är fortfarande på också. Tisdagar eller onsdagar är nog bäst för mig. Får höras om de. :)

2010-10-11 @ 22:36:39
URL: http://hlena.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0