Lugg igen


I torsdags hade jag äääntligen bokat tid hos frisören. Dessutom på en "ny" salong. Jag vet inte riktigt varför, men jag tror det var priset som avgjorde. Denna salong som jag nu gick till var min "hemma-salong" när jag bodde i Sthlm innan jag flyttade till Kalmar. Min frisör då jobbade såklart inte kvar, men jag tänkte att jag testar ändå.

Hade funderat lite flyktigt över om jag skulle klippa lugg igen när jag ringde och beställde tiden. Men på vägen dit beslutade jag "nej, jag vågar inte, jag kommer bara ångra mig". Men när jag klev in i salongen och fick se tjejen som skulle ta sig an mitt mitt svintoburr... Hon hade halvlångt mörkt, nästan svart hår och rak assnygg lugg. Och när jag satte mig i stolen och sa det till henne. Då var det spikat och klart: Det blir lugg! Haha. Trodde B-A skulle döda mig, men han verkar gilla det.

Detta kommer förhoppningsvis ändra på mina vanor på mornarna nu... Jag MÅSTE gå upp tidigare och blöta håret varje morgon. Kan inte bara dra det bakåt i en toffs (som ser för jävligt ut). Det måste fönas och stylas, annars kan jag inte visa mig.

Men jag är nöjd. Väldigt nöjd :) En annan rolig sak var att frisörtjejen tyckte att jag hade "galet långt hår". Jag blev så glad - för jag har aldrig varit den tjejen tidigare, men alltid velat vara. Jag har bara varit den där tjejen som aldrig kunnat spara ut håret, som tvingats klippa av det när det knappt kommit en bit på väg pga att det slitits sönder. Men nu klippte hon massor, men det är ändå långt. Yes!



Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: martina

Snygging där!

2010-02-13 @ 23:31:43
URL: http://precisprecis.wordpress.com
Postat av: Ulrika

Jättesnyggt! Hoppas ni har haft en mysig helg!

2010-02-14 @ 21:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0