November. Redan?


Om två månader är det 2010. Galet.

Det händer som vanligt mycket i Jennies lilla liv. Trots det är det mycket som liksom står still. Som min lägenhet till exempel. Men igår kom faktiskt gardinerna upp :) Och ja, jag har bott här i ett år nu. Haha. Nåväl, det viktigaste är väl att de kommer upp. INNAN jag flyttar härifrån.



Sjukt fint blev det iaf. Även om det kanske inte syns på bilden, direkt. Ni får helt enkelt komma hit och kika. Det börjar bli dags för ett partaj på mina 25 kvadrat känner jag. Ska bara försöka få upp mina resterande hyllor och tavlan jag nu äntligen bestämt mig för att pryda min "stora" vägg med. Och hitta en ledig lördag. Hösten blev fullbokad rätt snabbt... Men det kanske jag bara ska ta som ett positivt tecken :)

Under oktober har Jennie jobbat. Mycket. En hel del med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Det är ju inte direkt någon hemlighet, eftersom jag prackat på de flesta av mina nära och kära med fakta och statistik om bröstcancer - och framförallt det rosa bandet att pryda jackorna med. Kampanjen känns extra viktig, oavsett om jag skulle jobbat med den eller inte. Redan under Kalmartiden köpte jag bandet och skänkte mamma en extra tanke varje oktober. Ett plus med detta jobb är såklart Rosa Bandet-galan. Jag och min kollega for ner till Malmö Arena i torsdags för att uppleva den minst sagt känslosamma kvällen. Ena studen föll tårarna och den andra gapflabbade man. Otroligt bra genomfört evenemang - en eloge till Baluba. Och därefter nalkades såklart efterfest. Jag bjuder på några godbitar... :) Dock inte på kändisarna. Det blir för pinsamt. Ni kan ju få för er att jag är kändiskåt... 

 
 


Kommentarer
Postat av: martina

Puss på dig vännen! Skönt att ha dig tillbaka :) Och toppjobb du gör/gjort med rosa-bandet, det är jag övertygad om. Kan tänka mig att det är lite extra viktigt för dig. KRAM!

2009-11-03 @ 22:42:10
URL: http://precisprecis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0