Vad är grejen?


Världen är emot mig. Kanske inte riktigt, men nu blev jag irriterad. Ikväll är det tvättkväll. Jippie. Och av någon konstig anledning kände jag mig inte dödstrött när jag kom hem från jobbet, så jag bestämde mig faktiskt för att ta en powerwalk medan maskinerna snurrar nere i tvättstugan... Två sekunder från att byta om till gympadojjorna såg jag regndropparna mot fönsterrutan. Vad är grejen? Det börjar REGNA när Jennie äntligen tagit sitt förnuft till fånga.

Är det nåt slags tecken? Att jag inte ska motionera? Kanske.

Hur som helst har den här så kallade sommartiden fått mig att piggna till en gnutta. Tänk vad lite ljus kan göra.

Eftersom det då inte blev någon promenad ser min kväll ut på följande vis.

1. Bädda med nya sängkläder (det är faktiskt värre än vad man kan tro att bädda i ett loft... har lite ångest varje gång det är dags)
2. Vika den rena tvätten från FÖRRA gången
3. Stryka
4. Hänga upp tvätten
5. Stryka mera
6. Städa
7. Hämta tvätten
8. Vika och stryka lite till
9. Städa 
10. Sova

Yej, vad kul. Så det krävs nog att jag sätter på lite peppande musik... Röyksopp, kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0