Kärlek


Dags för en uppdatering...

Livet har bestått av en hel del sen sist (kanske inte så konstigt, tänker säkert ni - det är ju jääääättelängesen du uppdaterade den här näst intill döende bloggen).

Men - på riktigt - livet har varit lite utav en berg-och-dal-bana under ett par veckor. Det är ingen idé att jag går in på detaljer, bara tråkigt, eller hur? Men jag kan ju tala om att jag sakta men säkert tar mig framåt. Mycket (eller egentligen väldigt mycket) tack vare min älskade bättre hälft. Tack, sötnos.

Tänkte för en gångs skull även uppdatera med BILDER. Väljer därför att rapportera om två MYCKET härliga helger som passerat (men som kommer att finnas med mig för alltid, hihi).
 
Först helgen på landet - Vigerstad. Sist jag var där var i julas. Och nu hade det hunnit bli maj... Helgen bestod av mycket mys, kärlek, vin, eld-öppna-spisen, utflykt, gräsklippning, öl, sol, fotografering, stillhet, tystnad, grillning, ännu mer vin, Eurovision-song-contest, bilkörning och familj.



Gräsmattan som B-A sedan körde över med gräsklipparen till min fars stora förtjusning.



Utsikten ut över viken. Vindstilla. Och tyst. Helt obeskrivligt underbart.



Promenad genom skogen och ut på andra sidan...

Den andra fantastiska helgen - det är vår tripp till Gränna. Ja, Gränna. Det lilla polkagrisrandiga samhället i Småland intill Vätterns strand. Där hittade B-A hotell "Amalias hus" - Sveriges minsta fyrstjärninga hotell (ja, ska det va, så ska det va, eller hur?). En natt i världens mysigaste rum (eller svit kanske man bör säga...), och trerättersmiddag med unniversums trevligaste personal fick mig att känna mig väldigt, väldigt speciell... och väldigt upp över öronen förälskad.



Rummet "Luftseglaren S.A. André" hade balkong. Hotellets enda balkong.



Ja, det stämmer, vi ville inte lämna rummet...



En liten mysflaska med sherry väntade vid vår ankomst.



Dags för middag.



Kvällsmys på balkongen.



En bild säger mer än tusen ord...

Kommentarer
Postat av: martina

Det känns underbart att se att du är tillbaka. Jag är en av dem som kollat din blogg varje dag i väntan på ngt gott :) Stor kram på dig min kära, du är värd allt fint som kommer i din väg.

2009-06-03 @ 09:22:07
URL: http://precisprecis.blogg.se/
Postat av: H-lena

Jag har också väntat... Sjukt fina bilder du tagit Jennie. Jag förväntar mig lika fina från vår kommande midsommarhelg. :) Sen är ju du och B-A alltid lika söta. Behöver man ju inte säga. Puss & Kram

2009-06-04 @ 02:06:43
URL: http://hlena.webblogg.se/
Postat av: Charlotte

Sötis! Kul med ett inlägg, och då måste ju jag göra en kommentar så att du förstår att jag faktiskt läser... har dig på bloglovin ju :)

Kram C

2009-06-04 @ 14:27:23
URL: http://www.rymdkanalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0