Helg - igen!


Ja, det blir liksom alltid helg igen. Att man aldrig tänker på det, på måndagar. Veckan gick fasligt fort.

Just nu sprider sig en härlig doft av nybakat i min lilla lägenhet. Mmm. Mycket trevligt. Bakar inför den försenade födelsedagsfikan imorgon. Hoppas det blir bra nu bara, testar faktiskt en ny kaka. Iofs inget avancerat recept alls, men man vet ju aldrig. Hehe. Och det är ju faktiskt första gången jag bakar i denna ugn. Vet ju aldrig vad den kan hitta på...

Igår fick jag ett mycket trevligt samtal från min kusin. Det är över 3,5 år sedan vi sågs sist, och det som har hänt sen dess i bådas liv är mycket. Själv ska hon gifta sig i sommar... Jag är så glad för hennes skull att hon har hittat sin drömprins för resten av livet, det känns som det var igår som vi var småtjejer och lekte tillsammans... och likaså tonårstjejer som pratade hemlisar :) Hur som helst. Hon hade en fråga, och den var om jag ville vara hennes brudtärna. Och givetvis vill jag vara det! Det ska blir fantastiskt kul och jag ska ta min uppgift på STORT allvar :) Frågan är nu bara vad som ingår i denna prestigefyllda roll...  

Nu ska jag fortsätta att smutta på mitt fredagsvin och baka en kaka till. Denna gång ett recept jag litar på... Hehe. Dock i muffinsformar - tips från kollegan, eftersom jag bara äger en kakform, och var måttligt sugen på att köpa ytterligen en.

Intresseklubben antecknar, hoppas jag.      

Kommentarer
Postat av: martina

Hoppas du sparar något till nästa helg...eller kanske inte förresten...baka nytt istället! Puss på dig!

2009-01-30 @ 21:49:20
URL: http://precisprecis.blogg.se/
Postat av: Jennie

Då blir det "andra bullar"... Det kan du lita på ;)

2009-01-30 @ 22:22:31
URL: http://jennieadato.blogg.se/
Postat av: H-lena

Möhippan ligger på dina axlar nu, det vet du va. ;) Sen håller jag med Martina, baka nåt gott åt oss nästa helg också. Jaaa.

2009-01-30 @ 22:24:15
URL: http://hlena.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0