Julafton nr 2 avverkad


Då har man då varit hemma hos bror och svägerska för att fira lite jul tillsammans. Dom sticker ju till Egypten precis efter jul och firar jul i Stockholm, medan lilla jag far ner till Linköping. Åh, suck... Jag vill också ha sol och värme när man som bäst berhöver det! Hm, får väl sätta på elementen lite extra ikväll, kanske... Utnyttja det lilla man har. Nä, usch, vad bittert! Jag kommer få det bra här hemma i kalla Sverige också. Speciellt ute på landet, där vi kan tända brasa och mysa i raggsockar :)

Kvällens julmys var iaf mycket trevligt! Åt massa god mat, bl a hemmagjorda köttbullar som slank ner utan problem. Detta trots det enorma julbordet som det bjöds på idag på jobbet :) Så nu var det fjärde gången det blev julmat i år... Hehe. Men jag har inte tröttnat än, och tur är väl det!

Fick hjälp av svägerskan att bära hem den enorma tavlan (iaf i förhållande till min lilla lya...) som snart ska pryda min vägg. Det kommer efter nyår bli enorm guldram och kristallkrona som präglar mitt hem. Spännande :) Hoppas det blir fint. Men vill testa nåt nyt. Bortom Ikea, med andra ord.

Nu sitter jag och slöar i soffan by myself. Inväntar Skype-dejten med B-A borta på Jamaica. Längtar enormt efter honom efter bara några få dagar... Men det är väl det som kallas kärlek, hoppas jag :)

Känns lite overkligt att jag nu ska vara ledig till den 7 januari... Det blir mycket ledig tid det, iaf med de få planer som jag har. Men. Jag har bestämt mig för att detta ska bli en underbar ledighet, där jag verkligen tillåter mig själv att slappna av. Och njuta.



Kommentarer
Postat av: martina

God jul älskade vän! Hoppas du har det mys framför brasan med raggsockorna på :) Kram!

2009-12-25 @ 18:34:31
URL: http://precisprecis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0