Burr!


Det är kallt nu. Kollar på vädret på fyran nu, och det ska visst bli -13 grader vid tolvslaget imorgon. Burr, som sagt! Det är också väldigt kallt i min lya. Usch. Har dubbla sockar. Hjälper lite det iaf. Men allra helst skulle jag ha velat ha min egna bamsebjörn här som höll mig varm. Men får snällt vänta en vecka till... Men snart så!

Men innan dess ska jag ju se till att ha ännu mer ledigt, njuta, och avsluta år 2009. Det har varit ett bra år, om än en själslig berg- och dalbana som nu börjar kännas någorlunda stabil. Jag känner goda vibbar inför 2010, så kan man ju säga. På fredag startar det :) Lär väl starta med en baksmälla, men ska låta mig bli nedslagen av det. Det går över, har jag varit med om förut... :)

Kom hem till kära Stockholm igår kväll. Idag sov jag som vanligt länge (men sitter ändå i soffan och gäspar nu, så skumt... när har jag vilat ut egentligen?), och sen bar det iväg till Ringen för nyårsinhandlande. Systemet (sjukt lång kö utanför... vad är grejen?) och ICA. Massa folk och massa mat att bära hem. Men hemma var jag nöjd och glad över att ha mina små förråd fyllda igen. Därefter en runda till svägerskans akvarium och matning av grodor och fiskar (hon själv har ju dragit till Egypten... fuskit!) som blev väldigt glada (om man nu kan se det på en akvariefisk?).

Nu ska jag snart se Rapports årskrönika... Spännande.

Kommentarer
Postat av: Frida J

Ah! Härligt att du är positiv inför det nya året. Året med stort Å har jag hört. Då allt kommer att ordna sig och alla mår underbart bra! Fantastiskt!



Gott nytt år!

2009-12-31 @ 13:18:51
URL: http://militarmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0