Glad påsk!


Skärtorsdag. Det betyder fyra dagar påsk-LEDIGT! Gah, så skönt. Otroligt efterlängtat.

Svägerskan Eva ringde i eftermiddags och hade helt plötsligt gratisbiljetter till Stadsteatern och "I väntan på Godot" med bl a Mikael Persbrandt. Och eftersom jag faktiskt gillar att vara kulturell och vara öppen för nya spännande saker, var jag inte sen att haka på. Under de första minuterna av föreställning undrade jag dock om jag skulle klara det hela utan att somna (jag jobbade ju faktiskt HELDAG idag till skillnad från vissa andra, och ännu fler som har lyxigt påsklov...). Men den var ju faktiskt bra! Trots att det handlade om precis ingenting, gick tiden. Och de var imponerande duktiga, måste jag säga. För jag har ju sån koll! Hehe.

Avslutade kvällen med en öl på Soldaten Svejk (... ja, igen!). Och nu är jag hemma. Ska passa på att somna tidigt. Imorgon ska jag sova lääänge. Någon väckarklocka ska fan inte ställas. Åh, nej. Planen för fredag är långpromenad (om vädret tillåter), inköp av lite god mat (om långfredagen tillåter öppettider...) och pyssel i lägenheten. 

Var några sekunder från att förlora min Converse-oskuld idag. Men killen i skobutiken klanta sig och fick inte fram skorna i tid, så vi var tvungna att gå. Annars hade ju missat Persbrandt. Men någon gång under helgen ska mina vita Converse inhandlas. Yes! 

Glad påsk, everybody! :)

Kommentarer
Postat av: martina

Vita converse :) Jag körde ett alternativ, vita Tretorn :D Känns som våren är här!

2009-04-11 @ 20:07:37
URL: http://precisprecis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0