Södermalm


Det här är med uppdatering är inte min grej har jag märkt.

För en vecka sedan fick jag nycklarna till min nya bostadsrätt på Södermalm. Härlig känsla! På lördagen gick flyttlasset. En märklig känsla att ta mitt pick och pack och lämna nycklarna i brevinkastat i den lägenhet jag trodde jag skulle bo några år i när jag flyttade dit för ca 15 månader sedan. Så blev dock inte fallet. Det vore ironisk om jag påstod att jag var oberörd när jag åkte. Men så fort vi kom rullandes med släpet in på Söder slog det mig. Nu kommer jag till Södermalm - och jag ska fan inte åka tillbaka! Jag BOR här nu. This is my home. Ni vet. Grymt härlig känsla! Jag blev genast otroligt peppad inför framtiden. Och mitt nya liv. Tjoho :)

Min bror, svägerska, Kristian, Kenta och Jenny hjälpte till och bar kartonger tills de var helt slut. Jag är så oerhört tacksam! Men mycket skit har jag. Det blir lätt så. Efter att ha flyttat ex antal ggr och till både mindre och större. Plus tömt stora huset i Linköping. Och nu bor jag på 25 kvm. Igen. Men det ska nog gå. Med lite vilja så!

Minna kom till Söder på kvällen. Skumpa och plastglas hade hon med sig - så underbart! Middag och lite utgång blev det såklart :)

På söndagen vaknade jag upp första gången i mitt loft. Mysigt! Där kommer jag att trivas, även om jag fortfarande slår i huvudet i taket med jämna mellanrum...

Under veckan har det inte blivit så mycket fix. Mest mycket på jobbet och annat skoj. Men så idag fredag tog jag mig tid. Nu fan skulle soffan komma fram bland alla flyttkartonger. Saker skulle packas upp. Jag laddade med god mat, vin och TV:n som sällskap (köpte antennsladd först idag). Vid halv elva hade jag kommit en bra bit på väg, och nu har jag hunnit ligga i soffan i snart två timmar och mysa med tända ljus och min älsklingsskiva med Sofie Zelmani. Åh, nu trivs jag. Fan vad jag trivs. Det här kommer bli bra. Jag känner det på mig.

Nu börjar det. På riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0