Jennie från denna dag


Då var det dags. Det finns ingen återvändo. Dags att lägga det bakom mig. Dags att börja det nya livet. Jennies nya liv från denna dag. Och från denna dag ska detta liv dokumenteras här. På min blogg.

Lite kort bakgrundsfakta: Efter två år på distans och ett år i gemensam lägenhet fick jag beskedet att det inte fungerade längre av min sambo. I det ögonblicket dog jag. Nu har jag varit ensam i cirka 2,5 månad. Ingenting av ett helt liv, men det har varit en resa. Att gå från bottens botten till att se ett litet ljus, att känna ett litet hopp om att detta kan nog gå ändå. På något vis. Bara jag bestämmer mig för det.

Jag ska inte gå in på detaljer. Än. Det kanske kommer med tiden. Nu ska jag skriva om vad som händer just nu - från denna dag.

Vad som händer nu: För exakt en vecka sedan signade jag kontraktet för min första helt egna lägenhet. En liten bostadsrätt på Södermalm i Stockholm. Dit ska jag flytta 24 oktober och där ska jag bo och bygga upp mitt nya liv. Där ska jag finna min lilla fristad där jag kommer att känna mig bekväm med mig själv och mitt eget sällskap. Och där kommer jag att känna mig trygg. Det är i alla fall min plan.

Imorgon börjar det. Jag ska börja rensa och packa. Jag ska rota igenom våra gemensamma saker, och rensa ut det som är mitt. Det kommer bli tungt, det vet jag. Men ju tidigare jag tar tag i det - desto bättre. Lite extra segt är det dock på grund av att jag är sjuk. En jävla förkylning har drabbat mig vid sämsta möjliga tidpunkt. Det är nog dock en kombination av för lite sömn och förmycket stress. Både mentalt och fysiskt. Men jag har hopp - det kommer kännas bättre. Snart :)

En bra början är att sova. Så det ska jag göra nu.

Ser fram emot mitt skrivande. Och en dag kanske tala om för bekanta vad adressen är :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0