Ut med det gamla, in med det nya...


... i första hand syftar jag på mina dammråttor. Idag var det bye bye till dessa... Jag for fram med trasa och dammsugare. Åh, så skönt. Nu är det rent. Allt utom badrummet då, men äsch, allt kan ju inte vara perfekt :)

I andra hand menar jag livet. Ut med det gamla och in med det nya. Det nya har ju iofs varit på väg in ett ganska bra tag nu. Men det blir på nåt sätt lite mer "officiellt" med ett nytt år. Jag känner mycket bra vibbar inför 2009. Jag tror det kommer bli ett mycket bra år. Det är bara att jag bestämmer mig för att det ska bli bra, så blir det så. Hehe. Jag, positiv? Jajemen serru! :)

Vad hände 2008?

1. Jag började på nytt jobb. Och jag jobbar där fortfarande, och jag trivs och utvecklas för varje sekund som går. Och det är omväxlande, minst sagt :) Man vet aldrig hur en dag kan se ut... Det är spännande!

2. Jag fyllde 25. Ja, alltså, att fylla år är väl inget speciellt iofs, men nu är jag närmare 30 än 20. När hände det? Vuxen? Jag? Nä :)

3. Lite resor hann jag med. Rom, Valenica, Ibiza och Barcelona (ja, mycket Spanien blev det visst...). Ju äldre jag blir, desto mer sugen blir jag på att dra i väg. Det är mycket jag vill se... och göra. 

4. Jag gick från sambo till singel på ett ganska kaosartat sätt. Att nå botten innerbar bara en sak, att börja ta sig uppåt igen. Vilket jag insett var bättre än någonsin (jag säger det inte bara för att jag "måste" - utan för att det verkligen är så). 

5. Jag köpte min första bostadsrätt. På Södermalm. Jag vet att jag kan tjata om det väldigt mycket - men jag trivs jättebra här :) och det var ett sånt himla bra beslut. Lägenheten tar sakta med säkert form, och snart har jag ny soffa och TV också, wiee :) 

6. Gamla och nya vänner. Jag ska inte göra någon lista nu, haha, men I love you all :) Och ni vet nog vilka ni är... Det har varit ett turbulent år för Jennie, det är ett som är säkert. Och jag kan inte tacka er alla nog för det underbara stöd jag har fått, det slutar aldrig att värma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0