Inlägg nr 2


När jag ändå är igång passar jag på att skriva ett inlägg till. Men med lite annat fokus.

Jag är ledig, och då finns det plötsligt tid att skriva. Skumt det där, att jag aldrig lyckas få till det med bloggen. Men det är ganska mycket jag liksom aldrig får till det med numera. Tiden springer iväg och det är svårt att förstå att det snart är två månader sedan jag flyttade till Söder. Jag hade väl tänkt hunnit med betydligt mer vid det här laget vad det gäller inredning osv, men äsch. Jennie har levt livet istället :)

Och det har inte varit särskilt dumt :) Jag vill påstå att denna höst har varit väldigt trevlig och full av spännande saker och nya bekantskaper... Inte mig emot. Jag börjar nå en punkt i livet där jag känner mig bekväm, bekväm med livet så att säga. Det finns mycket kvar att jobba med, det vet jag. Men tanken på att jag är på på god väg får mig att le en gnutta. Tjoho :)

På onsdag är det julafton. Spännande! Varje år numera ser det olika ut just den dagen. Förra året spenderade jag ute i skärgården - en julafton (och nyår därtill...) jag aldrig kommer glömma. Men livet tar en på oanade vägar, och jag tror nog jag ska finna nya mysiga och gemytliga platser att spendera sådana helger på.

Just nu är jag är Linköping, min barndomsstad. Det känns inte riktigt som att "komma hem" längre, efter att huset har sålts, mamma är himlen, och pappa bor i stan. Men någonting är det i alla fall. Jag tänkte stanna runt en vecka, passa på att slappa (för DET behöver jag) och hänga på landet. I soffan med en bok, en brasa, en kopp te - och bara vara.

Imorgon har jag några få to-do's. Det känns väldigt ovanligt på en måndag, haha. Men jag är fan värd att vara ledig (ursäkta svordomen, men... jaja... hehe).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0